SLO Lębork

Siedem złotych zasad projektowania logo

Zanim zaprojektujesz dobre logo, poznaj siedem najważniejszych zasad, które wpływają na jego atrakcyjność i skuteczność.

1) Tym co najbardziej charakteryzuje dobre logo jest element nagłego uderzenia. Logo powinno przykuwać oko i zwracać na siebie uwagę. Przypomnij sobie logo komputerowego giganta Apple – nagryzione jabłko. Mały szczegół zadecydował o rozpoznawalności marki.

2) Dobre logo musi być po prostu ładne i estetyczne. Na takie patrzy się z przyjemnością, a nie wymuszoną uwagą. Dlatego niezbędne są w tym przypadku umiejętności plastyczne.

3) Czasem o tym zapominamy, ale logo powinno być czytelne i dobrze widoczne nie tylko na stronie internetowej, ale także na firmowej papeterii, wizytówkach, broszurach reklamowych, plakatach i billboardach. Zaprojektuj logo tak, by dało się je rozpoznać na kartce papieru i na reklamowym długopisie.

4) Logo musi przywodzić na myśl pozytywne skojarzenia. Dotyczy to kształtów i przede wszystkim zastosowanej kolorystyki. Dzięki prostemu zabiegowi cała firma lub przedsięwzięcie będzie wywoływało pozytywne skojarzenia.

5) Ważna jest także tematyka logo. Jeśli firma prowadzi poważne działania, takie także powinno być jej logo. Dla kancelarii prawnej nie narysujesz klowna.

6) Zapamiętywalność to jedna z najważniejszych cech dobrego logo. I choć wpływa na nią wiele czynników to warto postawić się czasem w roli konsumenta. Wystarczy spojrzeć na logo najpopularniejszych światowych marek np. McDonalds, Apple czy Mercedes, by przekonać się, że im prostsze logo tym łatwiej je zapamiętać.

7) Logo identyfikuje markę w świadomości odbiorcy, dlatego nie warto dokonywać częstych zmian. Wyłożone pieniądze i poświęcony czas na zbudowanie dobrego wizerunku firmy wymaga przemyśleń. Jeśli chcesz by logo towarzyszyło firmie przez lata, zadbaj o jego ponadczasowość już na etapie projektowania.

Buduj skojarzenia na tematach:

- książka,

- współpraca międzynarodowa szkół,

- Europa,

- flagi państw: Grecja, Włochy, Polska, Hiszpania, Turcja, Portugalia,

- Erasmus+,

- 3R - to logotyp (można go użyć).

Przejdź do góry strony